Z dyskursu Sukszma Baby z dnia 11-07-2015

(Muddenahalli)

 

Dyskurs Sai Baby wygłoszony do przyszłych sewa dali (wolontariuszy)

CZĘŚĆ 1

Nadejdą wspaniałe dni. Wszyscy absolwenci niczym rzeki połączą się z Oceanem i staną się jednym. W tej jedności jest wielka siła. Bądźcie jak Pandawowie, którzy trzymali się razem nawet żyjąc na wygnaniu w lesie i z wiarą, że Kriszna był stale z nimi, dlatego nawet tam pędzili radosne życie.

Jest to wasza rodzina, dlatego musicie o nią dbać i uczestniczyć we wszystkich programach. Pewien ojciec obchodził szasztipurti (60 urodziny), a jego synowie przebywali za granicą – jeden w Australii, jeden w USA i jeden w Rosji. W krajach tych są różne okresy świąt. Jeśli przyjadą do Indii tak jak im wygodnie, nie będzie dobrze. Urodziny ojca są ważniejsze niż ich wygoda.

 Obchody urodzin [Swamiego] planuje się z bardzo dużym rozmachem.  BNN [Narasimhamurthy] martwi się, gdyż nigdy przedtem nie organizował tak wielkiego programu. Ja nie mam takich obaw, gdyż mam pełną wiarę w was wszystkich. W istocie niczego nie musicie robić; sam wszystko zrobię przez was! Gdy pewna uboga kobieta zauważyła Krisznę, z wahaniem podeszła do Niego i zaprosiła Go do odwiedzenia jej domu. Kriszna natychmiast się zgodził i powiedział, że przyjdzie następnego dnia. Wtedy ona zaczęła się naprawdę martwić, jak może Go ugościć, gdzie Go posadzi, co poda Mu do jedzenia itp. i modliła się, żeby nie przyszedł! Następnego dnia rano u drzwi jej domu zjawił się cały zastęp żołnierzy i służących. Oświadczyli jej, że ponieważ ma przyjść Kriszna, oni przychodzą, by wszystko zaaranżować. Przynieśli tron, kwiaty itd. i wystroili miejsce niczym Indra Bhawan (Pałac Indry). Przynieśli nawet nowe szaty i klejnoty dla tej kobiety. Zaraz gdy przyszedł Kriszna, ona upadła Mu do stóp i wyznała wszystkie swoje obawy i stwierdziła, że On sam o wszystko zadbał! Wtedy Kriszna rzekł: „Ty masz tylko mnie zaprosić, a ja zadbam o wszystko inne.”

Gdy postanowiłem przyjść do Muddenahalli, aby kontynuować Moją misję, zabrałem ze sobą absolwentów i uczniów, którzy będą mnie słuchać i uczynią do niej swój wkład.

Uczniami Swamiego są nie tylko ci, którzy uczą się w szkołach Swamiego; wszyscy, którzy słuchają Swamiego, są też Jego uczniami.

Jest wiele wrind (grup), każda ma swoją dharmę. Ale wszyscy oni muszą pracować w zgodzie. Wszyscy muszą szanować i kochać się nawzajem, nie dopuszczając żadnych różnic. Wszystkie różnice musza być rozwiązywane z miłością.

Gdy język dostanie się między zęby, ręce nie karzą zębów, wybijając je; ręce raczej zaopiekują się językiem.

Tworzy się wiele komitetów do organizowania różnych wydarzeń. Muszą oni pracować razem tak jak narządy ciała. Każdy narząd ma specyficzną dharmę, specyficzną rolę do odegrania. Głowa nie powinna myśleć, że jest ważniejsza, gdyż jest wysoko w niebie, podczas gdy stopy znajdują się niżej, przy ziemi. Głowa znajduje się tam, gdzie jest, gdyż niżej są nogi, które ją podtrzymują. Podobnie, te komitety też nie powinny uważać się za ważniejsze od innych; grupy i komitety powinny rozwiązywać różnice przez miłość. Wiedzcie, że wszyscy pracują dla Boga! Gdy Bóg jest szczęśliwy, każdy jest szczęśliwy!

 

CZĘŚĆ 2

Gdy macie jakieś pytania, najpierw spytajcie starszych. Jeśli oni nie mogą odpowiedzieć, wtedy przychodźcie do Mnie. Ale starsi także zwracają się do Mnie po odpowiedzi, dlatego możecie równie dobrze pytać bezpośrednio Mnie. Rozwijacie nawyk pytania najpierw wewnętrznego mieszkańca swoich serc, zanim cokolwiek zrobicie. Nie powinniście zapominać o skarbie Boga w sobie, tak jak bogacz, który zapomniał o swoim bogactwie i ciągle żebrze, szukając wsparcia gdzie indziej.

Wasza prawa ręka nie powinna wiedzieć, co robi lewa. Pracujcie cicho. Ja jestem w waszych sercach i wiem wszystko. Pracujcie dla własnej radości. Nie powinniście tracić radości podczas pracy.

Nie myślcie, że niektórzy ludzie są wyżej lub niżej. Matka kocha swoje dzieci jednakowo, niezależnie które jest starsze lub młodsze i gdzie się urodziły. Kocham was wszystkich, gdyż widzę siebie w was wszystkich.

Różnice w rodzinie powinny pozostać w rodzinie i nie być dyskutowane na zewnątrz.

Wszyscy powinniście spotykać się w swoich grupach, dyskutować i planować. Wezwę was ponownie i będę z wami rozmawiał po powrocie z Nigerii.

Udaję się do różnych krajów dla dobra wielbicieli. Zakładam tam aśramy. Inicjujemy aśramy we Włoszech, w Chorwacji, Australii, Nigerii, Ameryce, na Śri Lance. W końcu powstanie ich 17. Każdy z aśramów będzie miał szkołę, szpital i będzie centrum wielu projektów sewy (służebnych).

Przed nami wspaniałe czasy. Okazję do służenia otrzymają tylko ci, którzy służą bezinteresownie i mają czyste serca.

Wiedzcie, że robicie to dla własnej transformacji/urzeczywistnienia. Nie musicie iść w Himalaje; możecie Mnie osiągnąć przez służbę.

Swami jest szczęśliwy, że zebrali się absolwenci ze wszystkich instytucji. Więcej ludzi przyłączy się w przyszłości. Ludzie uczestniczący w konferencji młodzieży będą obserwować studentów i absolwentów, którzy pracują jako wolontariusze i będą próbować zrozumieć, dlaczego Swami dał im okazję służenia. Gdy wrócą w swoje strony, będą tam starali się naśladować ich i inicjować działalność służebną.

90-te Urodziny będą skromne w porównaniu do 95-tych, które będą ostatnimi tego Awatara. Przed 95-tymi Urodzinami zostanie zapoczątkowanych mnóstwo projektów. Będę o nie dbał jako Prema Sai.

Nie dopuszczajcie ego i przywiązania do głosu. Niezależnie jak dobrą pracę wykonacie, a ktoś o nią spyta, mówcie, że Swami jest wykonawcą. Wtedy wasze ego i przywiązania stopniowo zanikną.

Pewna firma przekazała materiały szkole w Gulbarga. Gdy BNN zapytał kilku studentów, kto je dał, ku swojemu zaskoczeniu usłyszał zgodne „Swami.” Powinniście rozwinąć podobną postawę. Mówić, że X zrobił to, a Y tamto, świadczy o małostkowości.

Pewna osoba przyszła do Swamiego, a gdy On ją zapytał o nazwisko, powiedziała, że nie ma żadnego, że porzuciła je, gdyż rozbudzało ego; gdy straci także formę, pozbędzie się również przywiązań. Nie musicie tak postępować i porzucać imion. Gdybyście to zrobili, nie mielibyście praw jazdy i nie moglibyście tutaj przyjechać. Ale powinniście pamiętać esencję tego przesłania i korzystać ze zdrowego rozsądku.

Bardzo szczęśliwy, że wszystkie moje dzieci przybyły. Więcej będzie ich w przyszłości.

Nie marnujcie swoich słów; pracujcie w milczeniu. Gdy będziecie pracować i czerpać z tego radość, inni widząc waszą radość i błogość, będą wiedzieli, że jest tu Swami i przyjdą do was.

 

 

 

Z dyskursu Sukszma Baby z dnia 12-07-2015

(Muddenahalli)

Om Śri Sai Ram. Baba siedzi odziany w pomarańczową szatę. Powtarzam to, co on mówi.

Tak, jak olej jest niewidoczny w nasionach sezamu i jak słodki sok kryją owoce, tak Bóg znajduje się wszędzie we wszechświecie. Świat grubej materii jest tym, co widzimy fizycznymi oczami. Jego podstawą jest świat subtelny. Widzimy kwiat, ale nie widzimy zapachu. Gdy kupujecie owoce, widzicie je, ale ich słodyczy nie można zobaczyć. Ogień znajduje się w drewnie, ale aby go zobaczyć, trzeba zastosować pewną procedurę. Inna procedura potrzebna jest, gdy chcemy zobaczyć masło w mleku. Aby zobaczyć Boga, musimy przestrzegać pewnej procedury. Zatem, aby doświadczyć Boga, musicie włożyć pewien wysiłek. Wkładanie wysiłku to sadhana. Co powinniśmy robić, by osiągnąć cel sadhany? Aby doświadczyć wewnętrznego Boga potrzeba wysiłku. Ghi (klarowane masło) jest już w mleku. Oliwa jest już w nasionach sezamu. Ogień jest w drewnie – nie przychodzi skąd inąd, już w nim jest. Ciało jest świątynią Boga. W tym grubym ciele Bóg przebywa w subtelnej postaci. Porzućcie to, co nie jest boskie, a Bóg wyjdzie. Rzeźbiarz usuwa wszystko, czego nie potrzebuje. Ciało jest czymś podobnym do kamienia. Wewnątrz ciała znajduje się święta statua. Sadhana usuwa wszystko, co nie jest Bogiem, dzięki czemu możecie zobaczyć świętą wewnętrzną statuę. Usuńcie tylko gniew, zazdrość, pychę, zachłanność, a przejawią się dobre cechy. Jedzenie, sen, prokreacja i strach to rzeczy, które człowiek dzieli z wszystkimi zwierzętami. Gdy człowiek nie praktykuje dharmy, jest gorszy od zwierzęcia. W stworzeniu jest pięć żywiołów. Gdy któryś z nich nie praktykuje swojej dharmy, traci swoje cechy i przestaje istnieć. Gdy człowiek praktykuje swoją dharmę, osiąga dostatek i szczęście. Dharma jest najważniejsza. Ludzka istota zdobywa bogactwo przez dharmiczną działalność. Prawdziwym obowiązkiem ludzi jest pragnienie mokszy (wyzwolenia). Dzisiaj człowiek źle rozumie prawdziwą dharmę. Myśli, że chrześcijaństwo, buddyzm i islam są różne. Fundamentalna dharma dotyczy serca. Wszystkie Wedy stwierdzają, że dharma dotyczy serca. Wiele rytuałów dotyczy świata i nie jest prawdziwą dharmą. Ważny jest sens kryjący się za rytuałem. Musicie słuchać serca, które jest wewnętrznym głosem i jest bardzo subtelne. Jest słodkie. Jest taka historyjka. Żona dzwoni do was, gdy jesteście na rynku. W tle panuje targowy zgiełk. Ten hałas sprawia, że żonę trudno usłyszeć. Ona każe wam przynieść tomato (pomidory), a wy przynosicie potato (ziemniaki). Dzieje się tak z powodu hałasu na targowisku. Trzeba przenieść się poza rynek, z dala od światowego zgiełku. Z powodu światowego zgiełku na zewnątrz nie możecie usłyszeć wewnętrznego głosu serca. Źródłem tego subtelnego głosu jest sat-ćit-ananda (byt-świadomość-błogość).

W umyśle ciągle krążą myśli. Umysł myśli o „moje” i „ja.” Jest to mentalny szum. Porzućcie go i słuchajcie wewnętrznego głosu. Oto inny przykład. Oglądacie telewizję, ale nic nie słyszycie, gdyż na zewnątrz panuje zbyt głośny hałas. Musicie zamknąć wszystkie okiennice i drzwi, aby odciąć się od zewnętrznego hałasu. Musicie też zwiększyć głośność w odbiorniku TV. Ciało jest jak dom. Macie cielesne pragnienia i pragnienia samolubne. Musicie je zredukować. Musicie zamknąć cielesne okiennice, aby usłyszeć głos z wnętrza. Na to ciało składa się 5 narządów postrzegania i 5 narządów działania – razem dziesięć. Zamknijcie oczy, uszy, nos, gdyż są one jak okna. Musimy patrzeć na rzeczy, które są dobre. Musimy chodzić do miejsc, które są dobre. Musimy słuchać rzeczy, które są dobre. Musimy praktykować panowanie nad zmysłami. Jednym z celów sadhany jest zapanowanie nad umysłem. Zwróćcie się do środka, a zobaczycie Sai. SAI znaczy „patrzcie zawsze do wewnątrz” (po angielsku: See Always Inside), aby zobaczyć Babę. W słowie BABA B oznacza byt (ang. Being), A – świadomość (Awareness), B – błogość (Bliss), a A – Atmę. Jest to prawdziwa sadhana. Kierujcie się do wewnątrz i słuchajcie cichego głosu ze środka. Ciało i zmysły tylko potęgują zewnętrzny szum. Ponieważ w budynku Prema Deep jest spokój, możecie mnie słyszeć. Nie możecie słyszeć, gdy jesteście w (hałaśliwym) Bangalurze.

Joga i dhjana (medytacja) są niezbędne. Joga jest dla ciała, a medytacja dla umysłu. Ciało porusza się i trudno je ustalić. Umysł błądzi w koło i nie możecie usłyszeć Boga. Musicie panować nad ciałem i dziesięcioma zmysłami. Umysł jest bardzo subtelny. Może wędrować po całym świecie. Związek ciała z umysłem powoduje wzrost pragnień. Ciało jest niestałe za przyczyną umysłu. Ciało może być nieruchome, ale umysł może być niespokojny i wędrować. Umysł jest jak tkanina z nici. Jeśli myśli (nici) są święte, tkanina jest też święta. Dobry satsang (towarzystwo) jest niezbędny. Prowadzi on do nieprzywiązania. Nieprzywiązania potrzebujecie, aby robić dobre rzeczy. Wtedy umysł ma myśli o Bogu.  Dobre towarzystwo daje dobre myśli, które rozwijają wiarę. Wiara to idea, że Bóg zadba o was. Rozwijajcie równowagę umysłu – taką samą postawę w bólu i przyjemności. Bóg daje wam tylko tyle kłopotów, ile możecie znieść. Tak jak matka schładza pożywienie dla małego dziecka, tak pomaga wam też Bóg. Musicie jednak doświadczyć skutków swoich działań. Myślcie o Bogu i nie przejmujcie się światem. Wtedy będziecie spokojni i szczęśliwi. Gdy myślicie o Bogu, trudy świata was nie niepokoją. Potrzebujecie więcej niż tylko przekonania.

Gdy dziecko się rodzi, nie wie, kto jest jego matką.  Poznaje ją dopiero wtedy, gdy doświadcza usługi z jej strony. Bądźcie zadowoleni. Nie upadajcie, gdy się wam nie powiedzie, ani nie unoście się gdy jesteście szczęśliwi. Miejcie stały umysł. Tak jak małe dziecko cieszy jego odbicie w lustrze, tak my nabieramy pewności siebie, gdy patrzymy na własne twarze. Jak mamy być szczęśliwi, nie znając własnej prawdziwej natury? Oprzyjcie swoje życie na mokszy, a nie na pięciu żywiołach ciała. Najpierw poznajcie swój cel, a potem zakupcie bilet. Gdy poprosicie Boga o bogactwo, On wam je da. Gdy poprosicie Boga o swoją prawdziwą naturę, On ją wam da. Nie możemy wiecznie żyć, wymyślnie się strojąc i upiększając. Gdy uspokoicie ciało, ono sprawi, że umysł uspokoi się i będziecie panowali nad pięcioma zmysłami. Prowadźcie medytację i słuchajcie wewnętrznego głosu. Słuchajcie tego głosu, aby dotrzeć do Boga. Prawdziwa sadhana to słuchanie serca. Dojdziecie do mokszy i swojej prawdziwej natury tylko wtedy, gdy będziecie słuchali serca. Dobierajcie sobie dobre towarzystwo. Doświadczycie czegoś tylko wtedy, gdy będziecie to praktykować. Udoskonalacie się dzięki praktyce. To, co mówię, musicie praktykować i wizualizować.

 

ZASTRZEŻENIE: Proszę pamiętać, że są to notatki – zdrowe przekąski, które mają pomóc nam działać jak bogowie (BĄDŹCIE BOGAMI) – z dyskursów SUKSZMA BABY w Muddenahalli. Nie są to zapisy słowo w słowo pełnych dyskursów. Nie niosą one też Boskich Uczuć czy Boskiej Energii, które w czasie dyskursów płyną w obfitości. Jeśli chcecie mieć dosłowne przekazy, Boską Energię z serca do serca, zwróćcie się do swojego wnętrza lub uczestniczcie w tych dyskursach. Miłego czytania tych notatek.

 

 


Kalendarz wydarzeń

(wg e-mailowego Sukshma Baba Report 77 16-7-15)


Od 13 do 20 lipca Swami będzie w Nigerii
Dowiedzieliśmy się, że tydzień ten będzie bardzo intensywny dla drużyny towarzyszącej.
 
W poniedziałek Sukszma Baba przybył do Lagos. Wieczór spędzono rezydencji uczniów, gdzie miejscowi wielbiciele zgotowali powitanie w Nigerii. Po kolacji wszyscy udali się na spoczynek.

Wyruszono do Enugu, gdzie mieszka ojciec Charles Ogada i znajduje się jego szkoła.
 
Uczniowie przedstawili wspaniałe pieśni, których tematem było „Wszyscy są jednym.”
 
Swami wygłosił dyskurs, w którym zakominkował, że ustanowi szpital w Nigerii.
 
Oczekuje się, że następne bhadźany i dyskurs w Muddenahalli odbędą się 23 lipca.
 
Święto Guru Poornima będzie obchodzone w Muddenahalli 31 lipca jako jednodniowe wydarzenie.
 
Wyjazd do Wielkiej Brytanii i Dubai potwierdzono na 26 i 27 sierpnia.
Podróż do Wielkiej Brytanii – od 28 sierpnia do 3 września.
Wizyta w Australii odbędzie się 23 i 24 września.
Wizyta w Malezji nastąpi w końcu września.
 
Ustalono wizyty w Singapurze, Hongkongu i Malezji, ale nie są jeszcze potwierdzone. Odbędą się w końcu września. 
 
Wspaniała wiadomość – 11-dniowa Ati Rudram Maha Jadźńa zostanie odprawiona w dniach 13 do 23 października w Muddenahalli. Będzie to świetna okazja nieść całemu światu pokój i harmonię, oczyszczając przy tym siebie. Wszystko to w obecności tego, który sprowadził tutaj Śiwę.

WORLD YOUTH CONFERENCE (Światowa Konferencja Młodzieży)
oraz obchody 90-tych Urodzin Baby:  
15 – 25 listopada.

[tłum. i oprac. KMB, Toruń, 2015.07.17]