Przykłady bezczelnego oszukiwania
potencjalnych graczy Multi Lotka
Wszystkie przytoczone poniżej i inne tego samego rodzaju pomysły
opierają się na fałszywych
przesłankach (przede wszystkim tego, że przyszłe wyniki losowania
jakoś zależą od przeszłych i że nie wszystkie liczby mają to samo
prawdopodobieństwo wylosowania, czyli że maszyna losująca jest nie
całkiem rzetelna), ignorowaniu szacunku prawdopodobieństwa
i są najwyraźniej świadomie obliczone na wprowadzenie graczy w błąd.
Co bardziej oczywiste kłamstwa w cytowanych tu
materiałach zaznaczyłem kolorem czerwonym. Uzasadnienie
tak zdecydowanie krytycznej opinii można znaleźć w
tym artykule.
Zawartość znaczników meta odpowiednich stron html
opublikowanych w witrynie
www.lotto.itl.pl, skąd zaczerpnąłem poniższe teksty,
wskazuje, że autorem tych karygodnych bzdur jest niejaki
Bogdan Sobis.
Toruń, 23 stycznia 2004
Wymienione na końcu powyższego
wstępu nazwisko skierowało do mnie pewnego internautę. Wczoraj otrzymałem od niego
mail, w którym skarży się na Bogdana Sobisa pochodzącego ponoć z mojego
miasta (Toruń, ul. Polna 103/105), ale osiągalnego pod poznańskim numerem telefonu.
Ów internauta czuje się przezeń oszukany, gdyż za 120 zł otrzymał system nic nie
warty, a oferujący bardzo kosztowną grę. Ponieważ wskazany wyżej adres jego
strony (www.lotto.itl.pl) okazuje się obecnie już nieaktualny, użyłem
wyszukiwarki internetowej z tym adresem jako hasłem. Tak dotarłem do
serwisu LottoMan z
następującymi danymi do kontaktowania się: Bogdan S.,
tel kom: 0693617082, e-mail: biuro@lottoman.com.pl (był tam też wrocławski numer telefonu,
ale jego właściciel twierdzi, że nie ma nic wspólnego z systemami lotto, dlatego
po jego interwencji numer ten usunąłem stąd, a nazwisko skróciłem do pierwszej litery) - zatem najwyraźniej chodzi o tę samą osobę lub szajkę naciągaczy
z powodzeniem i bezkarnie grasującą po całej Polsce przynajmniej od paru lat.
System stuprocentowy:
Większość z nas grając w multilotka nie wie o tym, że istnieje system dający w 100% pewny zysk. A jednak istnieje! Idea systemu jest prosta : wybieramy sobie jedną liczbę i skreślamy ją codziennie, zwiększając za każdym razem stawkę trzykrotnie. A wygląda to tak :
L.p. | wysokość stawki |
koszt losowania |
koszt gry |
Wygrana w przypadku trafienia |
zysk |
1 | 1x | 1,2 | 1,2 | 2 | 0,8 |
2 | 3x | 3,6 | 4,8 | 6 | 1,2 |
3 | 9x | 10,8 | 15,6 | 18 | 2,4 |
4 | 27x | 32,4 | 48 | 54 | 6 |
5 | 81x | 97,2 | 145,2 | 162 | 16,8 |
6 | 243x | 291,6 | 436,8 | 486 | 49,2 |
7 | 729x | 874,8 | 1311,6 | 1458 | 146,4 |
Jak widzimy w miarę kolejnych losowań otrzymujemy coraz to większe wygrane, ale kosztem coraz większego wkładu. Zazwyczaj nie trzeba oczekiwać aż tylu losowań na wystąpienie danej liczby (średnio każda liczba wpada co 4 losowania), ale zdarzają się też przypadki, że dana liczba nie wpada przez okres 10 kolejnych losowań i więcej. Dlatego trzeba uważać przy doborze odpowiedniej liczby.
System stuprocentowy dla dwóch liczb:
Ten system można odpowiednio zmienić według własnych potrzeb,
w zależności od tego ile się jest w stanie zainwestować (większa inwestycja
= większe wygrane).
Opiera się on na systemie 100%.
Wybieramy sobie 2 liczby i skreślamy je codziennie, za każdym razem odpowiednio
zwiększając stawkę. Każda para liczb wpada średnio co około 17 losowań,
ale analizując wyniki i patrząc, które z par liczb wpadają najczęściej,
można zmniejszyć to oczekiwanie średnio poniżej 10 losowań! W moim systemie
kiedykolwiek by nie wpadła wybrana przez nas para liczb, zawsze uzyskamy
zysk w granicach od 10 do 20 zł.
L.p. |
Wysokość stawki |
Koszt losowania |
Koszt gry |
Wygrana w przypadku trafienia |
Zysk |
1 | 2x | 2,4 | 2,4 | 16 | 13,6 |
2 | 2x | 2,4 | 4,8 | 16 | 11,2 |
3 | 3x | 3,6 | 8,4 | 24 | 15,6 |
4 | 3x | 3,6 | 12 | 24 | 12 |
5 | 4x | 4,8 | 16,8 | 32 | 15,2 |
6 | 4x | 4,8 | 21,6 | 32 | 10,4 |
7 | 5x | 6 | 27,6 | 40 | 12,4 |
8 | 6x | 7,2 | 34,8 | 48 | 13,2 |
9 | 7x | 8,4 | 43,2 | 56 | 12,8 |
10 | 8x | 9,6 | 52,8 | 64 | 11,2 |
11 | 10x | 12 | 64,8 | 80 | 15,2 |
12 | 11x | 13,2 | 78 | 88 | 10 |
13 | 13x | 15,6 | 93,6 | 104 | 10,4 |
14 | 16x | 19,2 | 112,8 | 128 | 15,2 |
15 | 19x | 22,8 | 135,6 | 152 | 16,4 |
16 | 22x | 26,4 | 162 | 176 | 14 |
17 | 26x | 31,2 | 193,2 | 208 | 14,8 |
18 | 30x | 36 | 229,2 | 240 | 10,8 |
19 | 36x | 43,2 | 272,4 | 288 | 15,6 |
20 | 42x | 50,4 | 322,8 | 336 | 13,2 |
Przedstawiliśmy wam rozpis systemu na 20 losowań.
Jak już wspominaliśmy, zazwyczaj skutkuje on dużo wcześniej.
Ale jeśli dobierzecie całkowicie przypadkowe liczby, to możecie czekać
więcej niż 20 losowań (wtedy trzeba dodatkowo sobie rozpisać system),
a tym samym będziecie musieli dużo więcej zainwestować.
System trójskreśleniowy :
Szczegóły systemu 3-skreśleniowego :
1. Wszystkie liczby biorące udział w losowaniu Multi
Lotka dzielimy na parzyste i nieparzyste.
2. Liczby parzyste i nieparzyste dzielimy na 16 zestawów
po 5 liczb, tzn.
pierwszy zestaw to :
[1,3,5,7,9]
drugi zestaw to :
[2,4,6,8,10]
trzeci zestaw to :
[11,13,15,17,19]
czwartyzestaw to :
[12,14,16,18,20] itd.
3. Wybieramy zestaw do gry, który ma najdłuższą przerwę
w trafieniu (tzn., ten w którym najdłużej nie były trafione co najmniej
3 liczby).
4. Bierzemy 10 zakładów Multi Lotka i zakreślamy
na każdym z nich tylko 3 z 5 liczb wytypowanego do gry zestawu, tak
aby każda liczba występowała z każdą, według poniższej tabeli:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
x | x | x | x | x | x | ; | ; | ; | ; |
x | x | x | ; | ; | ; | x | x | x | ; |
x | ; | ; | x | x | ; | x | x | ; | x |
; | x | ; | x | ; | x | x | ; | x | x |
; | ; | x | ; | x | x | ; | x | x | x |
5. Zaczynamy grę od stawki podstawowej
jednym lub więcej zakładami według poniższej tabeli.
L.p. |
wysokość stawki |
koszt losowania |
koszt gry |
x2 traf. |
x3 traf. |
x4 traf. |
x5 traf. |
zysk |
|
; | x3 | x4 | |||||||
1 | 10
kuponów x 1 |
12 |
12 |
3 |
32 |
110 |
260 |
20 |
98 |
2 | 10
kuponów x 2 |
24 |
36 |
6 |
64 |
220 |
520 |
28 |
184 |
3 | 10
kuponów x 4 |
50 |
86 |
12 |
128 |
440 |
1040 |
42 |
355 |
4 | 10
kuponów x 7 |
85 |
171 |
21 |
224 |
770 |
1820 |
53 |
600 |
5 | 10
kuponów x 10 |
120 |
291 |
30 |
320 |
1100 |
2600 |
30 |
810 |
6 | 20
kuponów x 10 |
240 |
530 |
60 |
640 |
2200 |
5200 |
110 |
1670 |
7 | 40
kuponów x 10 |
480 |
1020 |
120 |
1280 |
4400 |
10400 |
260 |
3380 |
8 | 70
kuponów x 10 |
840 |
1860 |
210 |
2240 |
7700 |
18200 |
380 |
5840 |
9 | 100
kuponów x 10 |
1200 |
3060 |
300 |
3200 |
11000 |
26000 |
140 |
7940 |
10 | 200
kuponów x 10 |
2400 |
5460 |
600 |
6400 |
22000 |
52000 |
940 |
16360 |
6. Jeżeli została trafiona trójka w zestawie, kończymy grę tym zestawem i wybieramy inny według punktu 3.
Jak wynika z powyższego opisu, system 3-skreśleniowy
jest efektywny i skuteczny, tylko że może wymagać dużych nakładów
finansowych, w przypadku, gdy opóźnia się trafienie 3-ki (system
zakłada, że trafienie poprawnie wytypowanego zestawu nastąpi w przeciągu
najbliższych 10 losowań; jednak z tym różnie bywa ).
Dlatego też można zacząć grać z pewnym opóźnieniem tzn., odczekując
np. 5 losowań od chwili kiedy powinieneś zacząć grać.
Do poprawnego i efektywnego typowania zestawów do gry trzeba prowadzić
codzienną statystykę.
Analizować, które zestawy zostały trafione i w jakich odstępach
czasu.